Ingolstadtban nem viccelnek, ha megalomániás ötletek megvalósításáról van szó: valóban bemutatták a világ első, V12-es dízelmotorral hajtott szabadidő-autóját. A Q7 TDI V12-est tanulmányként már 2006 őszén, Párizsban láthatta a közönség , az idei Genfi Autószalonon azonban már a gyártásra kész autót.
A szériamodell külsőre alig különbözik a tanulmánytól, csupán a lámpák alatti hatalmas légbeömlők lettek még magasabbak, és a hűtőrács alatti kartervédő-utánzatot vették kevésbé feltűnőre. A motor is ugyanaz a 60 fokos, 500 lóerős és 1000 Nm csúcsnyomatékú V12-es dízelszörny, mint korábban, a 3 literes V6-os TDI-ből egy az egyben átvett hengerekkel. Az öntöttvas blokkos motor viszonylag tömör építésű - hossza csupán 684 mm - de mivel a Q7 felépítéséből adódóan az egész az első tengely elé kerül, az autó kanyartulajdonságain valószínűleg így is érezhető lesz az orrnehézség.
Egyenesben persze kevés ellenfele akad majd az Audi óriástulkok legerősebbikének. A Q7 az új dízelmotorral 5,5 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s sebességet, és a végsebessége is több lehetne 250-nél, ha az elektronika nem szólna közbe. Közben ráadásul kifejezetten takarékosan is vezethető: vegyes ciklusban 11,9 liter gázolajjal is elmehet 100 kilométert, ami a két és fél tonnás karosszériát és a Q7-es méreteit nézve kifejezetten kedvező értéknek tűnik.
A Q7 sorozat új csúcsváltozatába természetesen minden bekerül, amit a típushoz valaha is kínáltak. Légrugózású, állítható magasságú futóművel, 20 vagy 21 hüvelykes alufelnikkel, Bang & Olufsen hifivel, Verano bőrrel kárpitozott sportülésekkel és kerámia féktárcsákkal érkezik az akár hét személy szállítására is alkalmas modell, hogy csak néhányat említsünk a felszereltségi listán szereplő számtalan tételből.
A gigantikus szabadidő-autóról egyetlen lényeges információt nem sikerült még megtudnunk, az árát, de nincs okunk kételkedni benne, hogy ez a tulajdonsága is a kategória legjei közé tartozik majd.