Tizenkét évvel a bemutatása után elkészült az alsó középkategóriás Skoda kétmilliomodik példánya.
A hivatalos közlemény szerint a kérdéses darab egy ezüstszínű Scout kétliteres dízelmotorral, amely Vrchlabiban gördült le a gyártósorról. Leginkább a cégvezetés döntésén múlt, hogy épp ezt az autót ünnepelték, hiszen az Octaviát nem csak Csehországban gyártják, hanem Oroszországban, Indiában, Kazahsztánban, Ukrajnában, Boszniában, sőt, Kínában is. A rendszerváltás után lényegében az Octaviával emelte többi márkája színvonalára a VW-csoport a Skodát. A korábbi Favorit és Felicia típusokon még tréfálkoztak a nyugat-európai vásárlók, de az 1996-ban bemutatott új típus, amely a Volkswagen Golf alapjaira épült, de sokkal jellegzetesebb formatervet kapott, hamar meghozta az elismertséget a Skoda számára.
Az első generációból összesen 1,315 millió készült, míg a 2004-ben bemutatott másodikból mindeddig 685 ezret gyártottak.