A Chrysler korábban csak az óriási kupé csúcsváltozatát mutatta be , amelyből az idén csupán 6400 példányt készítettek, de a New Yorkban leleplezett a 2009-es modellpalettában már jóval egyszerűbb, és persze olcsóbb kivitelek is szerepelnek.
A fapados alapkivitel a Challenger SE nevet kapta: ebbe a Chrysler jól ismert 3,5 literes V6-osának legújabb, 250 lóerős változata dolgozik majd, négysebességes automata váltóval párosítva. Csodát aligha várhatnak a vásárlók ettől a változattól, de a hasonló képességekkel rendelkező alap-Mustang vásárlóinak elszipkázására azért elegendő lehet.
Készül egy köztes Challenger változat is, ebbe a kisebbik, 5,7 literes Hemi motor átdolgozott, 370 lóerős és 540 Nm csúcsnyomatékú változata kerül, amely álltólag nem csak erősebb, de valamivel takarékosabb is, mint korábban. Ezzel a motorral már tényleg jól megy a Challenger: szűk 6 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s sebességet. Ez a változat már ötsebességes automata váltóval és hatsebességes, Tremec gyártmányú manuális váltóval is készül. Ez utóbbi váltó ráadásul a csúcsmodell, a 425 lóerős SRT8-as 2009-es változatához is elérhetővé válik.
Az egyszerűbb Challengerek gyártását még az idén megkezdik a Chrysler kanadai gyárában, a 300C és a Dodge Charger típusokat is előállító gyártósorokon, és az első példányok már ősszel megjelennek a kereskedőknél, a 2009-es modellév más típusaival együtt.
Mindezt persze sokkal szebben, egy házaló ügynök pozőr fogásaival adta elő New Yorkban a kutyaarcú Jim Press alelnök, ha másért nem is, az ő stílusa kedvéért érdemes belekukkantani a bemutató sajtótájékoztató videójába.