A koreai márka egy egyszerű külsejű, mondhatni sivár lépcsős hátú kétajtóst leplezett le a New York Auto Show-n.
A Koup egyáltalán nem tűnik tanulmányautónak. Csupán a kerekek, a lámpák, a tükrök és a lökhárítók kialakítása utal rá, hogy a típus még messze van a sorozatgyártástól. A karosszéria formája azonban egy ötlettelen szériamodellére emlékeztet, amelyet különféle gyártók típusaiból ollóztak össze. Elölnézetből mintha egy Saabot látnánk, oldalról az Audi A5-össel mutat távoli hasonlóságot a Koup, hátul pedig az Alfa Romeo jellegzetes lámpái köszönnek vissza. Itt már az sem segít igazán, hogy az autó arányai egész kellemesek. Akadnak persze olyan részletek, amilyeneket szériamodellen legalábbis ritkán látni. Hátul a szénszálas diffúzor, oldalt a szintén karbonszálas anyagból készített tükörházak elöl a LED-es lámpák, de ennyi aligha elegendő a figyelem felkeltéséhez.
A Kia tanulmány műszaki szempontból sem mutat semmi újat. Az első kerekeket hajtó kétliteres, közvetlen befecskendezéses, 290 lóerős turbómotor legfeljebb a Kia aktuális motorpalettájához képest tűnhet újdonságnak, ahogy a MacPherson rendszerű első és a kettős keresztlengőkaros hátsó futómű is tucatmegoldásnak számít manapság. A Koup ezen felül aktív lengéscsillapítókat, kézzel is kapcsolható automata sebességváltót, gombnyomásos indítórendszert és sebességfüggő rásegítésű kormányszervót kapott, de más gyártóknál ezek is régóta elérhetők.
Valahogy az az érzésünk, hogy a Kia Koup egy hamarosan megjelenő szériamodell előzetese, amelyet jobb híján tanulmányautóként próbálnak tálalni a koreaiak. Ám ha igazunk van, akkor sem biztos, hogy egy ilyen típust valóban piacra kellene dobni. A Koup már így, karbonelemekkel feldobva sem tűnik érdekesnek, vagy legalább eredetinek, a drága részletektől megfosztva pedig maga lesz az unalom szobra.