Oroszországi pletykák szerint az AvtoVAZ új francia partnere a Lada Classic sorozat életben tartását fontolgatja.
Az 1960-as években tervezett Fiat 124-es egyik utolsó leszármazottja, a nálunk is jól ismert 2107-es ugyanis még mindig nagyon népszerű Oroszországban és a környező piacokon. Nagyon alacsony - átszámítva alig 4000 eurós - ára, egyszerű, de masszív szerkezete és kielégítő helykínálata még tavaly is bő 300 ezer vásárlót vonzott. Ugyanakkor a típus jelenlegi formájában pályafutása végéhez közeledik, elsősorban az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások miatt. A Renault állítólag azt fontolgatja, hogy a motorválaszték továbbfejlesztésével akár 8-10 évvel is meghosszabbítja a típus élettartamát. Így a Logannál is olcsóbb modellhez jutna viszonylag kis fejlesztési költséggel, sőt, akár az exportot is kibővíthetné a típus segítségével.
Korábban az AvtoVAZ-nál is felmerült ez a lehetőség, de az orosz vezetés elvetette, mondván, hogy túl sokba kerülne az öreg motorok továbbfejlesztése. A Renault stratégái azonban más léptékben gondolkodhatnak, hiszen sokkal komolyabb anyagi háttérrel rendelkeznek, így elképzelhető, hogy a kocka-Lada több mint negyven évvel az alapkonstrukció bemutatása után újabb korszerűsítésen eshet át, sőt akár világhódító útra is indulhat.