Nem csak a helyi autógyártók állítanak ki több tucat vadonatúj szériamodellt és tanulmányt a Pekingi Autószalonon, de a nagy nemzetközi gyártók is a kínai rendezvényre időzítenek néhány fontos világpremiert.
A legfrissebb hírek szerint az Audi Q5 és a Mercedes GLK szériaváltozatairól is a kínai fővárosban rántják le a leplet, sőt, ha hihetünk a pletykáknak, a Volkswagen is bemutat két vadonatúj, Golf padlólemezre épülő típusváltozatot Pekingben. Mindezt annak ellenére teszik, hogy a kérdéses típusok legnagyobb piaca egyelőre nem Kína – itt az eladások nagy részét olcsó kisautók teszik ki – hanem Észak-Amerika és Európa.
A jelenség kulcsa a piac növekedési ütemében keresendő: az Audi például 24,8%-os növekedést ért el 2006-ról 2007-re Kínában, míg Európa, az Egyesült Államok és a legtöbb, hasonlóan gazdag piac telített, és viszonylag lassan változnak az erőviszonyok. Pontosan ezért minden autógyártó igyekszik Kínában minél jobb pozíciót kiharcolni, mielőtt itt is leállna a növekedés.