Állítólag több komoly érdeklődő is jelentkezett már a szerb kormányzatnál, sőt, a Fiat még ajánlatot is tett, amióta kiderült, hogy külföldi vásárlót keresnek a Zastava számára.
Úgy tűnik, a szerb autógyár vonzó felvásárlási célpont több tőkeerős autógyártó számára is. Állítólag a Zastava régi partnerén, a Fiaton kívül a Volkswagen, a General Motors, Ford, az indiai Tata és a kínai FAW is érdeklődött már a privatizációval megbízott hivatalnál, sőt egyes érdeklődők már a tárgyalásokat is megkezdték. Természetesen a Fiatot tartják a legkomolyabb vevőjelöltnek, hiszen a két cég nemrég újította fel korábbi, sok évtizedes együttműködését, így a szerb üzem legkorszerűbb gyártmánya, a Zastava 10-es is egy olasz autó, a Punto II licencváltozata. Egyesek azt is tudni vélik, hogy a Fiat már egy nagyvonalú, 300 millió eurós ajánlattal is előállt, ami igen szép összeg, figyelembe véve, hogy az évi 60 ezer autó előállítására alkalmas gyárban tavaly alig 25 ezer jármű készült, és valószínűleg alapos korszerűsítésre szorul majd a komplexum.
A szerb kormányzat még ebben a hónapban szerette volna kihirdetni, hogy melyik pályázónak adja el a Zastavát, de a döntést a nyár közepére halasztották, hogy tovább tárgyalhassanak az érdeklődőkkel. A nagy autógyárak számára elsősorban az olcsó és képzett munkaerő miatt lehet vonzó a Zastava, de több nagy gyártó - például a General Motors és a Volkswagen - Szerbia és Oroszország kedvező kereskedelmi kapcsolatait is kihasználná, és innen látná el az orosz piacot egyes típusaival.