Elkészült a Fiat 500 Abarth versenyváltozata

2008.05.15. 13:23

Az autó teljes neve Fiat 500 Abarth Assetto Corse, és valódi kis pályaversenygép, amelyből csupán néhány tucatnyi készül.


Galéria - kattintson a képre

Ha az ötszázasról van szó, a Fiatnál mindig nagyon ügyelnek a stílusra, ezért a versenyautót sem negedték át teljesen a versenymérnököknek, akiket csak a pályán lefaragható másodpercek érdekelnek. A tervezésbe bevonták a Fiat házi formatervező központját is, hogy az új lökhárítókés, légterelők és keréktárcsák tökéletesen illeszkedjenek a kiskocsi alapformájához.
A végeredmény így nem csakgyors, de dögösen is néz ki ügyesen elhelyezett Abarth-csíkjaival, világos fényezésével, hófehérre festett 17 hüvelykes magnéziumfelnijeivel és a vörös tetejével.


Galéria - kattintson a képre

A stílus persze mit sem érne a pályán, ezért az Abarth-mérnökök alapos tuningnak vetették alá az 500-ast. Az Abarth változat 1,4 literes turbómotorja ugyan megmaradt, de 135 helyett egy nagyobb feltöltővel kerek 200 lóerőt csiholtak ki belőle, valamint 300 Nm csúcsnyomatékot, amely már 3000-es percenkénti fordulatszámnál megérkezik. Ez már önmagában is elég lehetne, hogy a leggyorsabb 500-assá tegye az Assetto Corsét, de a belső tér felesleges elemeinek kirámolása, és egy masszív bukókeret beszerelése után a kisautó 180 kilogrammal könnyebb is lett. Ráadásul állítható magasságú versenyfutóművet, négydugattyús első, és egydugattyús hátsó Brembo tárcsafékeket és pályára való közvetlen áttételű kormányművet kapott, így nyilvánvalóan sokkal fürgébb lesz majd versenykörülmények közt, mint bármelyik utcai 500-as.

Még nem tudjuk biztosan, hogy pontosan mire szánja a Fiat a kis méregzsákot, de azért vannak sejtéseink. Összesen 49 példányt készítenek belőle, ami pont elég lenne, ha az 500-as eme változatával egy új Abarth kupasorozatot szeretnének indítani a közeljövőben.