Az indiai vállalatóriás benevezett az Automotive X Prize versenyre, méghozzá rögtön két kategóriába is. Ezzel a Tata az első nemzetközi autógyártó, amely vállalta, hogy 100 mérföld/gallonos, azaz 2,35 l/100 km-es fogyasztású szériamodellt próbál meg piacra dobni.
A céget nyilván nem a 10 millió dolláros összdíjazás mozgatja, inkább az amerikai versenyen való részvételben rejlő reklámlehetőség. A Tata egy hibrid típust nevezett a mainstream kategóriába, ahol legalább négyszemélyes, 320 km-es hatótávolságú autókkal lehet indulni, míg egy másik típussal az alternative kategóriában indulnak majd, ahol elegendő kétszemélyes utastér és 160 km-es hatótávolság. Nem csodálkoznánk rajta, ha legalább az egyik típus a Nano kisautón alapulna, amely jelenleg a világ egyik legolcsóbb négykerekűje a maga 100 ezer rupiás, azaz alig 450 ezer forintos alapárával.
Bár a Nano egyelőre csak Indiában lesz elérhető, állítólag 2011-től az exportot is be szeretné indtani a Tata, és addig mindenképp meg kell erősíteni a márka arculatát, amire egy ilyen versenyen való részvétel kiválóan alkalmas.