Audi TT Clubsport tanulmány másodszor

2008.05.21. 13:48

Tavaly a Volkswagen és Audi rajongók egyik legnagyobb, ausztriai találkozóján, a Wörtherseetreffen nevű rendezvényen mutatták be a TT Clubsport első változatát , és az idén ugyanitt lesz látható a második, egyelőre szintén csak show-autóként.


Galéria - kattintson a képre

Ahogy a korábbi kémfotón is láthattuk, a tervezési koncepción annyit változtattak, amennyitől az autó használati értéke megközelíti egy szokványos utcai modellét. Vászontető ugyan itt sincsen, a helyére bukóívek, és egy áramvonalas műanyagidom került, de a szélvédő már nem csupán egy arasznyi magas, így a TT Clubsport Quattro második változata már bukósisak nélkül is vezethető anélkül, hogy a sofőr fogai közé különféle rovarok szorulnának.


Galéria - kattintson a képre

Az autó orra is visszafogottabb lett, csupán a ámpák alatti légbeömlők mérete utal rá, hogy a motorháztető alatt a kétliteres TFSI motor bő 300 lóerős változata rejtőzik. Egy ilyen élményautónál persze nem olyan lényeges a motor teljesítménye, mint a jó váltó, futómű és fékrendszer. A négyhengeres turbómotorhoz villámgyors, dupla kuplungos S-Tronic váltó kapcsolódik, a féktárcsákat elöl 340, hátul 310 mm-es példányokra cserélték, a futómű pedig 66 mm-es nyomtávszélesítésével, és a 255/35 R19-es gumikkal jóval nagyobb kanyarstabilitást ígér, mint egy szokványos TT-é.

Abban bíztunk, hogy az Audi már a szériaváltozat bemutatására is elszánta magát, de a sajtóközlemény végén csak annyi szerepel, hogy a típus kis sorozatú gyártása nem kizárt. Valószínűleg arról van szó, hogy az Audi vezetése, mielőtt határozna, még egyszer le akarja tesztelni a végleges prototípust a Wörtherseetreffen megszállott közönségén, hiszen a TT Clubsport Quattro vásárlóinak egy jelentős része jelen lesz az eseményen.