A megoldás eredetileg kényszerből készült, de sikert aratott, mára mégis csak a név maradt fenn, az egykori Targa tető viszont csaknem feledésbe merült. Most egy kaliforniai cég próbálja feltámasztani a bukókeretes, hátsó panorámaablakos Porsche legendáját, egy utólag felszerelhető idom segítségével.
A Targa eredetileg azért született, mert Észak-Amerikában az 1960-as években olyan törvények léptek életbe, amelyek gyakorlatilag lehetetlenné tették a klasszikus vászontetős kabriók forgalmazását. Vagy masszív, de igen ronda biztonsági bukókerettel kellett felszerelni a nyitott autókat, vagy valamilyen más, ezt kiváltó megoldással. A többi gyártó is készített kivehető tetőpaneles sportkocsikat, de a Porsche látványosan új megoldást mutatott be 1967-ben. Ahelyett, hogy egyszerűen kivágták volna a 911-es tetejét, készítettek egy bukókeretes változatot, de a ronda biztonsági elemhez hátul egy nagy kivehető műanyag panorámaablakot illesztettek, így egészen új karaktert nyert az autó. Sokan csak a kiváló hátsó kilátás és az egyedi forma miatt vásárolták, a nyitható tető másodlagos szempont lett. A szabályok azonban megváltoztak, végre elkészülhetett a 911 kabrió, és amikor a Porsche visszahozta a Targa típusjelzést 1996-ban a 993-as sorozatban, majd 2007-ben a 997-es sorozatban, az már nagy tetőablakos, merev tetőkeretes modelleket jelölt.
Az amerikai GTN Automotive szakemberei azonban úgy vélték, az eredeti Targa stílusa ma is vonzó lehet, ezért készítettek egy ilyen stílusú tetőt, amelyet - a sors fura fintoraként - a 911 Cabrióra lehet utólag felszerelni. A panel nagyrészt szálerősítésű műanyagból készül, így nem is lesz különösebben olcsó. Eredetileg 10 ezer dollárért, azaz kb. 1,5 millió forintért akarták forgalmazni, de most azon dolgoznak, hogy az árát 6000 dollár, azaz 900 ezer forint alá szorítsák, mivel a felmérések szerint ennyiért már sok Porsche-tulajdonos szívesen megvenné.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Baleset történt a Flórián téri felújításon, fél Budapest elesett
Az sem járt jobban, aki az M3-as autópálya környékén szeretné megközelíteni a fővárost.
- Hírek
Most tied lehet az egyik legritkább Mazda MX-5
Csak az Egyesült Királyságig kell érte menned.
- Közélet
Külföldi nyaralásra kötöttem biztosítást, de itthon égett ki az autóm
A biztosító nem akar fizetni, érdemes perelni?
- Hírek
Ősztől nemcsak a gyomrodat, hanem a villanyautódat is töltheted a KFC-nél
Az áramot nem kosárban adják.
- Hírek
A Mercedes már dolgozik az AMG ONE utódján
Erre utal egy sejtelmes kép, valamint iparági források is.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Külön sávot kapnak a telekocsik és buszok a párizsi körgyűrűn
Csak a hétköznapi csúcsidőkben.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Új elektromos modelljéről tett közzé fotókat a Mercedes
Az elektromos SUV még álcázva futja a tesztköröket, de a lényeg már látszik.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
