A megoldás eredetileg kényszerből készült, de sikert aratott, mára mégis csak a név maradt fenn, az egykori Targa tető viszont csaknem feledésbe merült. Most egy kaliforniai cég próbálja feltámasztani a bukókeretes, hátsó panorámaablakos Porsche legendáját, egy utólag felszerelhető idom segítségével.
A Targa eredetileg azért született, mert Észak-Amerikában az 1960-as években olyan törvények léptek életbe, amelyek gyakorlatilag lehetetlenné tették a klasszikus vászontetős kabriók forgalmazását. Vagy masszív, de igen ronda biztonsági bukókerettel kellett felszerelni a nyitott autókat, vagy valamilyen más, ezt kiváltó megoldással. A többi gyártó is készített kivehető tetőpaneles sportkocsikat, de a Porsche látványosan új megoldást mutatott be 1967-ben. Ahelyett, hogy egyszerűen kivágták volna a 911-es tetejét, készítettek egy bukókeretes változatot, de a ronda biztonsági elemhez hátul egy nagy kivehető műanyag panorámaablakot illesztettek, így egészen új karaktert nyert az autó. Sokan csak a kiváló hátsó kilátás és az egyedi forma miatt vásárolták, a nyitható tető másodlagos szempont lett. A szabályok azonban megváltoztak, végre elkészülhetett a 911 kabrió, és amikor a Porsche visszahozta a Targa típusjelzést 1996-ban a 993-as sorozatban, majd 2007-ben a 997-es sorozatban, az már nagy tetőablakos, merev tetőkeretes modelleket jelölt.
Az amerikai GTN Automotive szakemberei azonban úgy vélték, az eredeti Targa stílusa ma is vonzó lehet, ezért készítettek egy ilyen stílusú tetőt, amelyet - a sors fura fintoraként - a 911 Cabrióra lehet utólag felszerelni. A panel nagyrészt szálerősítésű műanyagból készül, így nem is lesz különösebben olcsó. Eredetileg 10 ezer dollárért, azaz kb. 1,5 millió forintért akarták forgalmazni, de most azon dolgoznak, hogy az árát 6000 dollár, azaz 900 ezer forint alá szorítsák, mivel a felmérések szerint ennyiért már sok Porsche-tulajdonos szívesen megvenné.