A Volkswagenhez hasonlóan a Seat is egyre több típusából készít csökkentett fogyasztású változatot. Ezúttal az Alhambra családi buszlimuzint vették kezelésbe a mérnökök, hogy néhány apró módosítással lejjebb szorítsák a típus dízelváltozatának amúgy sem túlzottan magas fogyasztását.
Az Alhambra orrába nem a többi Bluetec és Ecomotive modellben használt 1,9 literes, 105 lóerős motort, hanem egy erősebb, kétliteres, 140 lovas VW-dízelt építenek, de a motorelektronika átprogramozása, a hosszabbra áttételezett váltó és a kis ellenállású gumiabroncsok együttesen így is hatásosan csökkentik a fogyasztást. Országúton 5,7 helyett 4,9, városban 8,3 helyett 7,8, vegyes ciklusban pedig 6,6 helyett 6 liter gázolajat fogyaszt az autó 100 kilométeren, ennek megfelelően az átlagos szén-dioxid-kibocsátása is csökkent, a korábbi 175 helyett 159 grammot ereszt a levegőbe kilométerenként.
Valószínű, hogy a 12 éves egyterűnek ez az egyik utolsó új változata, bár elképzelhető, hogy a típus még évekig gyártásban marad, miután az utódmodell fejlesztéséről egyelőre nem nagyon hallani.