A korábbi pletykák még egy ikerturbós V6-osról szóltak, valószínűleg a megtévesztő TFSI jelzés miatt. Mostanra azonban kiderült, hogy az Audi új hathengeresét mechanikus kompresszor táplálja.
Az Audi választása meglepő, mivel a mechanikus feltöltők mostanság megint kifelé mennek a divatból, a legtöbb gyártó inkább a jobb hatásfokkal működő turbófeltöltést részesíti előnyben, de Ingolstadtban úgy vélik, a kompresszoros motor késedelem nélküli reakciójával és kis fordulatszámon jelentkező nagy nyomatékával jobb választás a cég nagy luxusautóinak hajtására. Emellett a mechanikus feltöltő viszonylag kevéssé melegszik a turbókhoz képest, így a két hengersor közé helyezhető, ami tömörebb felépítést eredményez.
A háromliteres motor hosszabb távon több motort is felválthat az Audi típusaiban. A 290, illetve 330 lóerős változatok a 3,2 literes, 265 lóerős V6-os helyét veszik át, de a töltőnyomás emelésével később erősebb kiviteleket is készíthetnek, amelyek a 4,2 literes, 350 lovas V8-ast is kiválthatják. Ahogy az a teljesítmény-adatokból is sejthető, az Audi hasonló céllal veti be a kompresszort új V6-osán, mint a BMW saját 306 lóerős hathengeresén a turbófeltöltőket. Viszonylag kis teljesítménynövekedés mellett a motor fogyasztását és károsanyag-kibocsátását igyekeznek javítani.
Sajnos pontos adatokat még nem közöltek az új motor fogyasztásáról - nem is lett volna értelme, hiszen még azt sem árulták el, milyen autókba építik be -, de valószínű, hogy a 3,2 literes szívó V6-osnál érezhetően takarékosabb lesz.