Úgy hírlik, a Fiat Bravóhoz hasonlóan az új, kompakt Alfa is csak ötajtós karosszériával készül majd, így aki háromajtós Alfát szeretne, az csak az új Mi.Tót választhatja.
A Fiat részéről logikus volna ez a megközelítés, hiszen azok a vásárlók, akik háromajtós modelleket választanak, ritkán használják a hátsó üléseket, elöl viszont a fél számmal kisebb Mi.To is elég tágasnak ígérkezik két fő számára. Ugyanakkor így nem kell két különböző karosszéria-változat elkészítésére költeni a 147-es utódjának fejlesztésekor, ami a Fiat számára kisebb költségeket jelent. A Mi.To és a 159-es közé érkező új modellről egyelőre nem tudni túl sokat, de több mint valószínű, hogy a Lancia Deltához hasonlóan a Fiat Bravo alapjaira épül majd, és a motorválasztéka is hasonló lesz az egyszerűbb kivitelű testvérmodelléhez, azaz a legtöbb változat az 1,4 literes turbós benzinmotor, vagy az 1,6 és 1,9 literes JTD dízelek valamelyikével készül majd. Várhatóan itt is felbukkan az egyelőre csupán a gyári sajtóanyagok félmondataiból ismert vadonatúj, 1,8 literes, 230 lóerős turbómotor, amelyet a Lancia Deltába és a Mi.Tóba is biztosan beépítenek, igaz, csak a piaci bevezetést követően.
Azt az összeget, amelyet a háromajtós 147-es utód elhagyásával megspórolnak, más típusváltozatok fejlesztésére fordítják az Alfánál. Állítólag ennek az ötajtós kompaktnak az alapjaira épül például a CXover néven emlegetett új Alfa szabadidő-autó, amelyet az Audi Q5, a Mercedes GLK és a többi hasonló, kis méretű prémium terepjáró ellenfelének szánnak.