Már meg sem lepődünk rajta, ha a bemutató előtt néhány héttel-hónappal gyári fotókon láthatunk egy-egy új típust. Most így járt az új Ford Ka is, amelyről régóta tudjuk ugyan, hogy a Fiatnál készül majd az 500-as mechanikájának felhasználásával, de a formatervét eddig nem láthattuk álcázás nélkül.
Ahogy az az autó külsejéről készült két fotón is látszik, a kisautón nyoma sincs a Fiat-rokonságnak: a formaterv teljesen önálló, és jól passzol az S-Max, a Galaxy, a Fiesta, a Mondeo és a Kuga révén megkezdett sorba. Annyira persze nem erős egyéniség, amilyen az első generációs Ka volt a maga idejében, vagy amilyen manapság a Fiat 500-as, de kellemes arányú, és - bár sok mindenre emlékeztet - nemcsak a jelvényéről ismerni meg, hogy egy Ford. A műszaki tartalomhoz persze semmi közük a kölnieknek, a motorpaletta és a többi műszaki megoldás a Fiattól származik, legfeljebb a futómű hangolásába szólhattak bele a Ford mérnökei.
A Ford Ka első generációját 1996-ban dobták piacra. A tojásdad apróság elsősorban formatervével tarolt, azonban műszaki alapjai már akkoriban sem számítottak különösebben korszerűnek, hiszen az 1989-ben bemutatott második generációs Fiesta alkatrészeit, és az öreg, 1,3 literes, négyhengeres motort használták fel a tervezésénél. Ennek ellenére kezdetben igen népszerű volt a Ka, és még manapság is eldható, ha csökkent is az érdeklődés iránta. Bár a szerkezet ma már elavultnak számít, de Dél-Amerikában a karosszéria alapos áttervezése révén új karrierbe kezdett a közelmúltban.
A típus hivatalos bemutatójáig még hónapok vannak hátra - valószínűleg a Párizsi Autószalonon leplezik le az ősszel -, de a Fordnak már aligha lesz mivel meglepnie a közönséget.