A német gyártó kutatási részlege készítette el a korábbiaknál könnyebb és biztonságosabb hidrogéntároló eszközt, amely közelebb hozhatja a könnyű gázzal üzemelő sorozatgyártású autók elkészítésének lehetőségét.
A legnagyobb újdonság a tank anyaga: több rétegű műanyagot használnak a gyártásához, így sokkal könnyebb, mint az eddig használt acél gázpalackok, és a formája is egyszerűen az igényekhez igazítható, ami nagyban megkönnyíti a személyautókban való felhasználását. Ráadásul az új hidrogéntároló szívós fala kevésbé hajlamos megrepedni, így jóval biztonságosabb is, mint a korábbi megoldások. A kísérleti példány tíz kilogramm hidrogén tárolására alkalmas, ami állítólag akár 550 kilométeres hatótávolságot is biztosíthat egy autónak, szemben például a BMW által kis szériában gyártott Hydrogen 7 személyautó hasonló helyigényű tankjával, amibe csupán 160 kilométerre elegendő hidrogén tölthető.
Az új típusú tankot nemcsak a BMW autóiban láthatjuk viszont, hiszen a kutatást a Daimler AG és a Ford is támogatta, cserébe a technológia felhasználásának jogáért. Az új tároló persze csak egy a számos lépés közül, amelyre a hidrogénhajtás elterjedéséhez szükség volna, hiszen egyelőre a könnyű gázzal üzemelő motorok és üzemanyag-cellák fejlesztése is gyerekcipőben jár, illetve a hidrogén nagy mennyiségű gyártásához és elosztásához szükséges infrastruktúra is hiányzik.