Ma már az amerikai autógyártók is kénytelenek takarékos kisautókat fejleszteni, miután az utóbbi hónapokban gyakorlatilag teljesen összeomlott a SUV-ok és pick-upok piaca.
A GM és a Ford könnyebb helyzetben van, hiszen Európában és más piacokon már most is kínálnak kisautókat, és ezeket csupán alkalmassá kell tenni az amerikai forgalmazásra, a Chryslernek azonban nincs kisebb típusa a Dodge Calibernél. Megoldást jelenthetne, ha elkészült volna a 2006 tavaszán tanulmányként bemutatott Hornet, amelyet igen jól fogadott a közönség, de a tulajdonosváltás, és a fejlesztési költségeken való spórolás hátráltatta a fejlesztést. Egy darabig az sem volt biztos, hogy egyáltalán elkészül a szögletes kisautó, de a Chrysler egyik alelnöke, Thomas Hausch nemrég megerősítette, hogy dolgoznak rajta, igaz, részleteket nem árult el.
Egyes feltételezések szerint 2010-re kerülhet piacra a takarékos guruló doboz, bár azt egyelőre senki nem tudja biztosan, hogy megfelelő saját platform híján milyen alkatrészek köré építik majd. Elképzelhető, hogy a piac megváltozása miatt most már kifizetődne az önálló fejlesztés, de az is lehet, hogy külső segítséggel épül meg a Hornet. A kínai Chery vagy egy másik nagyobb autógyártó kölcsönözhet megfelelő padlólemezt a Chryslernek.