A két gyártó már alá is írt valamiféle megállapodást, bár azt egyelőre nem árulták el, hogy mit tartalmaz pontosan. A Tesla elnöke, Elon Musk azonban arról beszélt egy amerikai televíziós műsorban, hogy ez még csupán az első lépés, később sokkal nagyszabásúbbá válhat a Daimlerrel való együttműködés.
Eddig a konkrétumok, amelyek körül már meg is indultak a spekulációk. Mindenki azt találgatja, hogy mi haszna lehet egymásból a német autógyártó óriásnak, és az egyelőre szinte mikroszkopikus amerikai villanyautó-specialistának. A legéletszerűbb elképzelések szerint a Tesla a Daimler gyártókapacitásából húzhat hasznot. Jelenleg a Lotus gyártja a karosszériákat a Roadsterhez, de a britek kapacitása korlátozott, így évente alig kétezer autó készülhet. A Tesla terveiben azonban egy olcsóbb, praktikusabb, nagyobb tételben gyártható villanyautó is szerepel, és ennek a gyártásához megfelelő partner lehet a Mercedes. Cserébe a Daimler hozzáférhet a Tesla viszonylag fejlett elektromos hajtásláncának technológiájához, illetve Tesla részvényekhez juthat, ami egyfelől jövedelmező befektetés lehet, másfelől jót tehet a cég arculatának.
A Tesla igen kockázatos vállalkozásnak indult. Olyan technológiára építette üzleti modelljét, amely lényegében még kipróbálatlan, hiszen ennyire korszerű elektromos sportkocsikat korábban legfeljebb néhány tucat példányban gyártottak. Most azonban egyre inkább úgy néz ki, hogy a Roadster gyártásának beindulásával jó úton halad a cég a stabil működés felé, és ha a Daimlerrel sikerül szorosabb együttműködést kialakítani, az hosszabb távon is biztosíthatja a vállalkozás jövőjét.