Az autógyártóük olyan területre merészkedtek a benzin-elektromos hajtással, amelyet nemigen ismernek, ezért általában külső segítséget vesznek igénybe a fejlesztésekhez.
A Toyota például a Matsushita-Panasonic, a Nissan az NEC, a General Motors pedig a Cobasys segítségével készít akkumulátorokat és más elektromos alkatrészeket jelenlegi és jövőbeli hibrid hajtású, illetve tisztán elektromos járműveihez. Most egy újabb hasonló páros jött létre: a Chrysler partnere a General Electric lett, amelynek például mozdonyok hajtásláncainak fejlesztése kapcsán jelentős tapasztalata van a hibrid hajtásláncok egyes alkotóelemeinek tervezése és gyártása terén.
A GE nem csak akkumulátorokat, vezérlőelemeket, és más hasonló alkatrészeket szállít majd a Chryslernek, de az autógyártó a vállalatóriás kutatási és fejlesztési részlegének eredményeihez is hozzáférhet, így könnyen előfordulhat, hogy rövid időn belül beéri a konkurenciát, és az elsők között dobhat piacra konnektoros hibrid modelleket, amilyeneken a Toyota, a GM és a Ford is dolgozik.