Bemutatkozik a PSA-Fiat minifurgon rég várt személyszállító változata, először olasz színekben.
A Fiat török leányvállalatánál, a Tofasnál gyártott apróság személyszállító kivitelét Genfben még csupán tanulmányautóként láthattuk, de a szériamodell külsőre alig különbözik a tavasszal kiállított autótól, olyannyira, hogy az autó külsejét mutató sajtófotók a rendszám helyén látható feliratoktól eltekintve gyakorlatilag azonosak a tanulmányéival. A Fiat megtartotta a fura, hátrafelé keskenyedő hátsó oldalablakokat, amelyek ugyan jól néznek ki, de az a gyanúnk, hogy a holttér szemmel tartását komolyan megnehezíthetik.
Valószínűleg az új lökhárítóknak köszönhető, hogy a Qubo 95 mm-rel hosszabb, mint a teher-Fiorino, azaz 3,959 méteres. A magasság szintén nőtt, 1,721 méterről 1,735 méterre, de ez a változás is csak a magasabb tetősineknek köszönhető. Ahogy az a dobozforma alapján sejthető is volt, a személyszállító Fiorino csomagtartója meglehetősen tágas: alaphelyzetben, övvonalig pakolva 330 literes, és 650 liter fér bele a tetőig tornyozva a csomagokat. A hátsó üléseket persze ki is lehet szerelni, ilyenkor megkapjuk a teherszállító kivitel 2,5 köbméteres rakterét.
Egyelőre a Qubo is csak a többi Fiorino modellből ismert kétféle motorral lesz kapható, egy 73 lóerős 1,4 literes benzinessel és egy 75 lovas, 1,3 literes Multijet turbódízellel. Az előbbi csak ötsebességes kézi váltóval lesz kapható, 7 liter benzint fogyaszt vegyes ciklusban, 100 kilométeren, míg a dízelváltozat - amely hatsebességes robotizált váltóval is készül - beéri 4,5 liter gázolajjal. Mindkét változat végsebessége 155 km/h, ami a közel azonos teljesítményt ismerve nem is csoda.
Az apró ötszemélyes Active és Dynamic felszereltségi szinttel lesz kapható, és gyakorlatilag mindent kínálnak hozzá, amit manapság a kisautókhoz szokás, például frontális és oldallégzsákokat, elektronikus fékerőelosztót, överőhatárolós biztonsági öveket, légkondicionálót, integrált Blue&Me fedélzeti szórakoztató és információs rendszert, parkolóradart és könnyűfém felniket, hogy csak néhány fontosabbat említsünk a hosszú listából. Egyetlen érdekességet fedeztünk fel a felszerelések között: a Fiorino hidraulikus kormányszervóval érkezik, és nem a Fiat kisautóira jellemző elektromos szerkezettel.
A Fiat elég szokatlan menetrendet állított össze a piaci bevezetéshez. Elsőként Franciaországban kezdik forgalmazni a Qubót még ebben a hónapban, júliusban és augusztusban pedig Ausztriában, Lengyelországban és Magyarországon dobják piacra a típust. Az olaszországi, német és svájci bemutató csak szeptemberben következik, Hollandiába, Írországba és Belgiumba pedig októberben érkezik az autó. Nagy-Britannia és Dánia marad utoljára, ezekben az országokban csak 2009 elején indul a forgalmazás.
Ahogy a bemutató időpontjából is látható, Magyarországon alighanem jó eredményeket vár a Fiat a típustól, nem is minden alap nélkül. A Pandánál jóval tágasabb, a Grande Puntónál pedig egyértelműen praktikusabb kisautó itthon komoly érdeklődésre számíthat akár családi autóként is, különösen akkor, ha sikerül barátságos árat szabni neki.