Azt már korábban elárulták a spanyol cégnél, hogy egy középkategóriás szedán bemutatását tervezik 2009-ben, de most az is kiderült, hogy mi lesz az újdonság neve.
Korábbi pletykákban még Toledóként szerepelt a típus, de úgy tűnik, a jól bevált név egyelőre a sikertelen lépcsős hátú egyterűé marad, a Seat csúcsmodelljét pedig Exeo néven mutatják be jövőre. Falrengető újdonságra persze nem érdemes számítani, hiszen a típus szerkezetileg az előző generációs Audi A4-essel lesz azonos. A Seat így juthatott a legolcsóbban új modellhez, hiszen gyakorlatilag csak a külső karosszériaelemek egy részét kell lecserélni, az alkatrészek nagyobb részét az Audi levetett szerszámaival készíthetik, a fejlesztési költség pedig minimális maradhatott. Ugyanakkor a régi A4-es műszaki szempontból még mindig épp elég korszerű ahhoz, hogy versenyezhessen a Ford Focussal, a Renault Lagunával vagy épp a Peugeot 407-essel, hogy csak néhányat említsünk az Exeo leendő vetélytársai közül.
A Seat az eladások csökkenése miatt egy-másfél éve komoly dilemma elé állította a Volkswagen csoport vezetését. Még a márka megszüntetése, vagy értékesítése is felmerült a lehetőségek között, de a VW vezetői végül a Seat megújítása mellett döntöttek. Legalább négy új típus várható a következő három-négy évben: az idén az új Ibiza, jövőre az Exeo érkezik, de később biztosan gyártásba kerül a Tribu hobbiterepjáró is, és egy városi kisautóról is hallani, amely az egykori Arosa helyére érkezhet néhány éven belül.