Lotus Eagle: Elise XXL

2008.07.16. 10:30

Tizennégy éve ez az első alkalom, hogy a brit sportkocsigyártó egy alapjaiban új modellt mutat be, de úgy tűnik, a tervezők nem igazán mertek elrugaszkodni a megszokott sémáktól.

A Lotus Eagle külsőre egy kissé átdolgozott, megnyújtott, csukott Elise-nek látszik. A jellegzetes, vigyorgó hűtőrács, a lámpák elhelyezése, a motorháztetőn vágott kettéosztott félhold formájú nyílás, vagy épp a hátsó rész kialakítása mind erre utal. Akad persze néhány érdekes részlet, például a tető és a hátsó ablak találkozása, vagy az ajtók alsó peremének kialakítása, az új sportkocsi mégis nagyon messze van attól, hogy önálló egyéniségnek látsszon. Az ismerős, bár a megszokottnál nyúlánkabb, elegánsabb külső mögött azonban egy új autó lakozik, erősebb, nagyobb, kényelmesebb, és persze drágább, mint a többi Lotus.


A vázszerekezet ugyanúgy alumíniumból készült, mint az Elise-é, és itt is középre került a motor, de a hasonlóságoknak itt vége is. Az Eagle teljesen új struktúrára épül, így jóval tágasabb lehet belül is. Állítólag nem csak Lotus mércével mérve, mint az Europa: itt valóban elfér két felnőtt elöl, és még egy inkább gyerekeknek szánt szükség-üléspadnak is maradt hely hátul. Még Isofix bekötési pontokat is elhelyeztek itt, bár minden praktikussága ellenére kevéssé érezzük valószínűnek, hogy az Eagle-lel kiskölköket szállító szülők gyakori látványnak számítanak majd. A nagyobb tér egy másik kedvező hozadéka a gazdag felszereltség. Már az alapkivitelbe is kerül légkondicionáló, a navigációs- és multimédia-rendszert pedig külön a típus számára fejlesztették ki az Alpine-nál.


Eddig csak találgattuk, hogy a Lotus kitől szerzi be a motort jövőbeli autóihoz, de azzal, hogy az Eagle-be ismét egy Toyota motor kerül, akárcsak az Elise-be, megszilárdulni látszik a két gyártó közti együttműködés. Az új sportkocsiba a Camryból ismert 3,5 literes V6-ost szerelik, amely itt 285 lóerő leadására képes. Végleges menetteljesítmény-adatokat egyelőre a Lotus sem közölt, de annyit azért elárultak, hogy az Eagle 5 másodpercen belül elérheti a 60 mérföld/órát (96 km/h), a végsebessége pedig 160 mérföld/óra, azaz 258 km/h körül lesz.

A Lotus Eagle élő bemutatóját július 22-én tartják Londonban, ám a gyártás beindítására még várni kell: az első példányok 2009 tavaszán készülhetnek el. A tervek szerint évente mintegy 2000 példányt készítenek majd a típusból, és később újabb változatok bemutatását is tervezik. Állítólag lesz nyitott Eagle, sőt, egy jóval erősebb és könnyebb, kétüléses kivitelen is dolgoznak, amelyet elsősorban versenypályán való használatra szánnak.

Az új 2+2 üléses Lotus bemutatása a cég ötéves megújulási programjának csak az első lépcsője: később jön az Espritet felváltó méregdrága szupersportkocsi, és valószínű, hogy rövidesen az Elise is megújul.