A legerősebb hathengeres és gyengébb nyolchengeres Audi-motorokat felváltó új V6-os teljesen új fejlesztésű feltöltőt kapott, amely számos paraméterében eltér a korábbi mechanikus kompresszoroktól.
Az elv persze hasonló az első Roots-fúvókban használthoz: két, egymáshoz forgás közben középen végig illeszkedő forgó lapátkerék nyomja a levegőt a motorba. A működéshez szükséges teljesítményt a főtengelyről, szíjjal viszik a lapátokhoz, így érzékelhető késés nélkül épül fel a töltőnyomás.
Az Eaton persze alaposan továbbfejlesztette az eredeti mechanizmust. Négyágú, 160 fokban megcsavart lapátkerekeket használnak, amelyekkel sikerült javítani a sűrítés hatásfokán a korábbi, háromlapátos, 60 fokos emelkedésű változatokhoz képest is. A TVS jelzésű kompresszor így 1 tonna levegőt szállít óránként, és 0,8 bar maximális töltőnyomást állít elő a háromliteres TFSI motor számára.
Az Audi új motorját várhatóan az ősz folyamán kezdik gyártani, egyelőre 290 lóerős és 420 Nm csúcsnyomatékú kivitelben, de állítólag már most fejlesztés alatt áll egy jóval erősebb, bő 400 lovas változat is, amelyet az új RS4-esbe szánnak. Korábban úgy hittük - nyilván a megtévesztő TFSI jelzés miatt, ahol a T betű eredetileg a turbó szó rövidítése volt -, hogy az Audi az aktuális divatnak megfelelően új V6-osát turbófeltöltéssel készíti majd. Ingolstadtban azonban úgy vélték, a kompresszoros motor késlekedés nélkül jelentkező nyomatékával jobban illik a cég nagyobb modelljeihez.