Sokszor elmondták már a GM vezetői, hogy a Cadillacet az Audi, a BMW és a Mercedes globális vetélytársának szánják, és most úgy tűnik, egy kicsi lépéssel ismét közelebb araszoltak ehhez a távoli célhoz. A kaliforniai Pebble Beachen, ahol a napokban zajlik a Concours d'Elegance, a világ egyik legnagyobb, klasszikus autóritkaságokat felvonultató eseménye, leleplezték első kombi nagykocsijukat.
Az őskori, alvázas halottas- és mentőkocsikat, illetve az európai eredetű BLS-t leszámítva a Cadillac kínálatából eddig hiányoztak a kombi modellek, pedig a nagy luxusautó-márkák kínálatában igen fontos szerep jut ezeknek a modelleknek. Az Audi, a Mercedes és a Volvo közel ugyanannyit, sőt, néhány piacon többet ad el felső-közepes kombikból, mint szedánokból, a Cadillac viszont csak most száll be ebbe a szegmensbe a CTS Sport Wagonnal.
A Cadillac kombija formai szempontból láthatóan jól kitalált darab, az oldalablaksor dinamikus vonalvezetése és a meredeken emlekedő övvonal teljesen elveszi a doboz-hátsó esetlenségét, sőt, a tetőig nyúló, szinte gótikus templomtornyokat idéző hátsó lámpák pedig egyedi karaktert kölcsönöznek, visszahoznak egy keveset az 50-es évek uszonyos óriásainak hangulatából. A látványos megjelenésnek azonban ára van. A hátsó ablak határozottan kicsinek tűnik, a leghátsó ajtóoszlop viszont nagyobb felületű, mint a harmadik oldalsó ablak, így valószínű, hogy gondot okoz majd a kilátás hátrafelé. A B-oszlop előtt persze nem változott semmi a szedánhoz képest, de ez nem is baj, hiszen a jelenlegi Cadillacek közül talán a CTS a legformásabb.
A CTS Sport Wagon a látszat ellenére rövidebb, mint az Opel Insignia kombi kivitele. A tengelytávja 2,88 méter, a hossza pedig 4,86 méter. A gyári adat szerint a csomagtartó alaphelyzetben 720 literes, de erős a gyanúnk, hogy az amerikai szabvány szerinti adat nem hasonlítható össze az európai gyártók méréseivel. A típus műszaki téren csaknem tökéletesen megegyezik a szedánnal: a motorválaszték egy 263 és egy 304 lóerős, 3,6 literes, benzines V6-osból áll, bár később ide is megérkezik a WM Motori által kifejlesztett 2,9 literes, 250 lóerős hathengeres turbódízel. A típust kétféle hatsebességes váltóval készítik, Aisin gyártmányú manuálissal vagy GM Hydra-Matic automatával.
A Cadillac elsősorban Európában vár jelentős fellendülést a kombitól. Arra számítanak, hogy a felénk eladott CTS-ek mintegy 60%-a lesz ilyen puttonyos kivitel, míg Észak-Amerikában 20%-os forgalomnövekedést várnak. A forgalmazás persze még várat magára: az első Sport Wagonok 2009 tavaszán érkeznek a Cadillac-kereskedésekbe.