A hír ugyan nem hivatalos, de hihető: a Fiatnál már dolgoznak a kisautó benzin-elektromos változatán, amely különlegesen alacsony fogyasztással kombinálhatja a múltidéző stílust.
A legújabb pletykák szerint a hajtásláncba az a vadonatúj
kéthengeres motor kerül majd, amelyet eddig csupán vázlatos
beszámolókból, és a tavalyi
Panda Aria tanulmányautóból ismerhetünk, de rövidesen gyakori
vendéggé válik a Fiat kisebb típusaiban. Azt egyelőre nem tudni, hogy a
700, vagy a 900 köbcentis változatot használják-e fel a hibrid
500-ashoz, de biztos, hogy a villanymotor mellé a legtakarékosabb
kivitel kerül. Az olaszok célja állítólag az, hogy a kisautóval
3 l/100 km-es átlagos fogyasztást, és 90 g/km-es átlagos
szén-dioxid-kibocsátást érjenek el.
Egy ilyen komplikált és vadonatúj rendszer kifejlesztése persze lassú folyamat, hiszen az utolsó csavarig tökéletesnek kell lennie amikor piacra kerül, így a hibrid 500-as megjelenésére 2011 előtt nemigen kerülhet sor, viszont legalább egy tanulmányautóban állítólag már jövőre megismerhetjük a Fiat benzin-elektromos hajtásláncát.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)