Hiába az autógyártók tiltakozása, az EU 2012-ben mindenképp bevezeti a 120 g/km-es átlagos szén-dioxid-kibocsátást előíró rendelkezést. Ezt mondta az Unió környezetvédelmi biztosa, Stavros Dimas.
Az autógyárak közül főleg azok tiltakoztak, amelyeket a teljes ellehetetlenülés réme fenyeget az új szabály miatt. Ilyen az Aston Martin és a Porsche, amelyek nem készítenek kis fogyasztású, olcsó autókat, így típusaikból átlagban a 120 g/km-es határértéknél készer-háromszor több szén-dioxid jut a levegőbe. Emellett persze a nagyobb luxusautó-gyártók sem örülnek az új szabályozásnak, hiszen hiába ölnek milliárdokat a fejlesztésekbe, négy év alatt gyakorlatilag képtelenek lesznek megfelelni a szabálynak. Dimas szerint már 2002 óta tudni lehet, hogy lesz szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó korlátozás, a gyártók azonban nem tettek semmit, amíg nem ismerték a rendelet tervezett szövegét.
Ettől persze szó sincs róla, hogy lefutották volna az utolsó kört az ügyben. 2012-ig még sok minden történhet - egyebek közt változni fog az EU vezetőségének személyi összetétele -, így lehetnek még változások a szabálytervezet szövegében. Az nyilván az EU-nek sem érdeke, hogy lehetetlenné tegye a helyi autógyártást, viszont a mostani, szigorú fellépéssel egyértelműen igyekeznek rászorítani az iparágat, hogy az alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás, és ezzel az alacsonyabb fogyasztás irányába fejlessze termékeit.