A legjobb osztályzattal zárta a próbákat a Lancia Delta, a Hyundai i30, a Renault Koleos és a Mercedes M osztály, de a Daihatsu Cuore négy csillagos eredménye is elfogadható saját kategóriájában.
A Delta, a Koleos és az M osztály eredménye nem meglepő: manapság az ilyen, drágább modelleknél már minimális elvárás, hogy tökéletesen teljesítsék az EuroNCAP töréstesztjeit. A Hyundai i30 viszont évismétlőként vizsgázott kitűnőre: tavaly még csak négy csillagot kapott, mivel a sofőr jobb lába az ütközéskor veszélyesen nagy terhelést kapott. A koreaiak azóta módosították az autót, így már hiba nélkül vette az akadályt. A leggyengébben a Daihatsu Cuore muzsikált, de az ilyen, olcsóbb városi kisautók közt a négy csillag még mindig átlagos eredménynek számít.
A gyermekek biztonságát nézve már kevésbé jó a helyzet. Ebből a szempontból az i30 a legjobb vétel a maga négy csillagos minősítésével, a többi autó csupán három csillagot gyűjtött. A gázolásos tesztek még szörnyűbb eredményeket hoztak: az autógyártók láthatóan továbbra sem foglalkoznak igazán a gyalogosok biztonságával. A vizsgált modellek nagy része két csillagot kapott az adható négyből, kivéve a Mercedes M osztályt. A nagy terepjáró egyetlen csillagot érdemelt, ami jól mutatja, milyen káros leget a magas, szögletes orr a gyalogosok egészségére.
A törésteszt-eredmények mintegy alátámasztják, hogy szükség van az EuroNCAP értékelési módszereinek szigorítására:ma már minden nagyobb autógyártó képes maximálisan megfelelni az elvárásoknak, kompromisszumokat legfeljebb a költségek alacsonyan tartása érdekében kötnek.