A legfrissebb hírek szerint leállították a General Motors kisebbik sportkocsi-padlólemezének továbbfejlesztését, ami kérdésessé teszi az Opel GT, a Saturn Sky és a Pontiac Solstice sorsát.
Jelenleg a GM kis sportkocsijait a Kappa jelzésű platformra építik, de erről köztudomású, hogy igen drágán készül, így a vállalat minden egyes rá épített autón veszít néhány száz dollárt. A veszteség nem nagy, és az olcsó roadstereknek fontos szerep jut a vállalat imázsának fényesítésében, de a Kappa II padlólemezt épp azért tervezték, hogy az olcsó sportkocsik következő generációja már némi nyereséget is hozhasson. A Kappa padlólemez azért olyan drága, mert nincsen egyetlen olyan alkatrésze sem, amelyet más típusokban is fel tudna használni a GM. A Kappa II-nél ezen változtattak volna, úgy, hogy az elemek egy részét más GM platfomokból vették volna át - például a nagyobb hátsókerék-hajtású modellekhez tervezett Zetából.
Egyes vélemények szerint a Kappa II architektúra fejlesztésének leállítása azt jelenti, hogy a GM olcsó sportkocsijainak egyszerűen nem lesz utódja, más vélemények szerint viszont csak arról van szó, hogy a GM-nél jobb megoldást találtak. Újabban ugyanis egyre többet hallani egy kisméretű, hátsókerék-hajtású platformról, amelyre a Cadillac mellett a Buick és a Pontiac is a 3-as BMW-hez hasonló méretű autókat építhet, egy ilyen padlólemezre pedig akár az Opel GT-hez hasonló kisebb sportkocsik is építhetők.
Mindez persze csak azt bizonyítja, hogy a GM-nél mekkora káosz uralkodik mostanság: az óriáscég komoly krízissel küszködik, amely elsősorban az amerikai részleget érinti, és a bürokratikus felépítésű vállalati struktúra a helyzetre látszólag szervezetlen kapkodással válaszol.