A stuttgarti gyártó ConceptFASCINATION néven állítja ki legújabb tanulmányautóját, amely egyes vélemények szerint már a következő E-osztály előfutárának tekinthető.
A hosszú nevű koncepció lényegében átmenet egy kombi és egy kupé között - a Mercedes hivatalos megfogalmazása szerint shooting break, ám ezt a kifejezést általában inkább kombivá alakított, háromajtós sportkocsikra szokás alkalmazni. Akárhogy is nevezzük, az autó olyan, mint egy összezsugorított farú kombi, amely ugyanakkor méreteit tekintve inkább egy kupéra emlékeztet. Érdekes, hogy az oldalablakok osztása és a kilincs alapján is ötajtósnak néznénk, a karosszérián azonban nem látszik a hátsó két oldalajtó jelenlétére utaló illesztés. A Mercedestől nemcsak ez a karosszériaforma szokatlan, de a hátsó kerekek feletti masszív domborítás is elég erősen elüt a márkára jellemző konzervatív stílustól. A B-oszlop előtt nagyon is tipikus Mercedes a tanulmány: visszafogott, kissé sablonos, mégis elegáns. Egyedül a rombuszforma első lámpák visznek némi változatosságot az egyenarcba, ezek valószínűleg ugyanígy ott lesznek a hamarosan érkező E-osztály orrán is.
A tanulmányba a Mercedes legerősebb négyhengeres dízelmotorja került, egy 2,2 literes, 204 lóerős szerkezet, amely a C 250 CDI azonos teljesítményű motorján alapul. A különbség lényegében a kipufogógáz nitrogén-oxid tartalmát csökkentő Bluetec katalizátor, amely azonban néhány éven belül az összes Mercedes dízelmotor alaptartozékává válhat.
A ConceptFASCINATION tanulmány különleges megoldásairól a Mercedes egyelőre nem árult el mindent - nyilvánvalóan igyekeznek megtartani valamit a meglepetésekből a Párizsi Autszalonon esedékes bemutatóra is.