Szeptemberben már Európában is érezhető volt a válság hatása, igaz, meredek zuhanásról csak egyes piacokon beszélhetünk, amelyeket komolyabban érintett a hitelpiac összeomlása.
Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) adatai szerint átlagosan 8,2%-kal fogyott kevesebb autó 2008 szeptemberében, mint egy évvel korábban, azaz a visszaesés átlagos üteme kevesebb, mint a fele az amerikainak. Olyan piacok is voltak, ahol az eladások nőttek, Franciaországban például 8,4%-kal, viszont Nagy-Britanniában 21, Spanyolországban 32,2, Írországban 40,7, a gazdasági összeomlással küzdő Izlandon pedig 47,6%-kal esett vissza a vásárlási kedv. Az autógyárakat is eltérően érintette a keresletcsökkenés. A General Motors termékeit például 18,1%-kal kevesebben vásárolták az idén, mint tavaly szeptemberben, ugyanakkor például a Fiat csoport és a VW csoport márkái egyelőre megúszták 1,4%-os eladáscsökkenéssel.
Elemzők szerint egyelőre az autók iránti kereslet további csökkenése várható, mivel a flottamegrendelők egyelőre inkább elhalasztják a nagyobb befektetéssel járó vásárlásokat, a magánszemélyek pedig a korábbinál nehezebben kapnak hitelt. Újbóli növekedésre csak hónapok múltán lehet némi esély, ha a bankvilágban megnyugszanak a kedélyek.