Állítólag egy német kereskedőknek szánt levélből származnak, így lényegében véglegesnek tekinthetők a TT sorozat csúcsmodelljének lényegesebb adatai.
A Győrben készülő kompakt sportkocsi leggyorsabb változatába ezek szerint egy vadonatúj, 2,5 literes, közvetlen befecskendezéses soros öthengeres turbómotor kerül, amely 340 lóerős, és 450 Nm a maximális nyomatéka. A motor brutális ereje hatsebességes automata váltón, és persze állandó összkerék-hajtáson keresztül jut el a kerekekig, egy a TT-RS 4,5 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet. Ennek ellenére óvatosan hajtva kifejezetten takarékosnak ígérkezik az autó: az átlagfogyasztása vegyes ciklusban állítólag 10 liter alatt is maradhat.
Nem csak a kérdéses levélből, de az autóról készült kémfotókról is kiderülnek a lényegesebb formai különbségek a TT-RS, és a sorozat gyengébb tagjai között. A csúcsváltozat óriási első légbeömlőket, masszív küszöbszélesítéseket, hátul méretes diffúzort, és 18 hüvelykes felniket kap. Belül állítólag az RS modellek jellegzetes stílusjegyei köszönnek vissza: alumínium-színű díszítések, Alcantara és bőr kárpitok és sportülések.
A TT-RS jelenleg még a tesztköreit futja a Nürburgringen, de úgy tudjuk, a bemutatására már 2009 harmadik negyedévében - várhatóan az őszi Frankfurti Autószalonon - sor kerülhet.