Az Atlanti-óceán túlpartján több mint egy évtizedes SUV-mánia után ismét a személyautók jönnek divatba, így a Ford is ezen a fronton próbálja megerősíteni pozícióit. Új modellekre egyelőre nem telik, így a meglévőket próbálják vonzóbbá tenni: elsőként az előző Mazda6 alapjaira épülő amerikai Fusion - amelynek semmi köze bő két számmal kisebb európai névrokonához - megy át alapos felújításon.
A jövőre piacra kerülő modell, amelynek a Toyota Camry és a Honda Accord hegemóniáját kellene megtörnie, lényegében egy alapos modellfrissítés eredménye: új, hatalmas krómhűtőráccsal díszített orr-részt és szélesebb, de laposabb első lámpákat kap, a karosszériához azonban nem nyúltak - az a jelenlegi, elkeserítő anyagi helyzetben túl sokba került volna. A Fusion új eleje komoly kockázatot rejt magában: klasszikus szépségűnek nem mondanánk, így biztosan megosztja majd a vásárlókat, ami egy ilyen tömegmodell esetében nem feltétlenül jó ötlet.
Amiért az új Fusionnak mégis van némi esélye a japán konkurencia ellenében, az a megújított motorválaszték. A korábbi 2,3 literes alapmotor helyét szintén Mazda eredetű 2,5 literes négyhengeres veszi át, amely állítólag takarékosabb, és valamivel erősebb is lesz, mint az elődje. Ezen kívül erősebb és takarékosabb lesz a 3 literes V6-os, a csúcsváltozatokban pedig bevezetnek egy 3,5 liter hathengeres 266 lóerővel. A legnagyobb újítás azonban a hibrid változat bevezetése lesz. A benzin-elektromos Fusion állítólag 5 liter benzinnel is elmegy majd 100 kilométert vegyes ciklusban, és egy tankkal akár 1100 kilométert is megtehet.
A felújított modell hivatalosan 2009 elején mutatkozik be, a gyártását pedig csak a jövő év második felében kezdik meg. A típus elődjéhez hasonlóan kizárólag Észak-Amerikában lesz kapható, hiszen Európában a Ford ugyanebben a kategóriában a jóval igényesebb kivitelű, bár egyszersmind drágább Mondeót kínálja.