A Fordnak az idén sem volt szerencséje az Év Autója szavazáson: a Fiesta ugyanúgy egyetlen ponttal szorult az Opel új családi modellje mögé, ahogy 2001-ben a Mondeo az Alfa 147-es mögé.
Az Opel Insignia 321 pontot kapott az 59 tagú zsűritől, míg az új Fiestának 320 pont jutott, ami a Ford számára nyilván különösen fájdalmas, hiszen a második helyezésnek akkor sincs reklámértéke, ha a különbség a két autó közt minimális. A harmadik helyezést még mindig viszonylag jó eredménnyel, 223 ponttal a Volkswagen Golf hatodik generációja szerezte meg, majd a Citroën C5 következett a sorban 198, az Alfa Mi.To 148, a Skoda Superb 144 és a Renault Mégane 121 ponttal. Az első két helyezett közötti minimális különbség talán még jobban érzékelhető, ha tudjuk, hogy az Opelt 20, a Fordot pedig 19 újságíró tette az első helyre.
Az Opel számára jó előjel az Év Autója cím begyűjtése a Vectrát leváltó Insignia bevezetésének kezdetén: ha a típus olyan népszerű lesz, amilyen jól fogadta az európai szaksajtó, akkor a konkurenciának van mitől tartania. Az Opel a díj 1964-es megalapítása óta két alakalommal kapta meg az Év Autója címet, 1985-ben a Kadett E és 1987-ben az Omega első generációja révén.