Berlinben folytatódik a GM HydroGen4 prototípus nagyszabású tesztprogramja: a német fővárosban kilenc nagyvállalat kapta meg tartós használatra a Chevrolet Equinox üzemanyagcellás változatát.
A HydroGen4 viszonylag kiforrott modell a ma futó üzemanyagcellás prototípusok közt: eddig mintegy 100 példány készült belőle, amelyekkel mintegy 3400 sofőr összesen 700 ezer kilométert tett meg. Használják Amerikában, Japánban, Dél-Koreában és Kínában, mostantól pedig Németországban is felbukkan néhány példány, amelyeket az ADAC, az Allianz, a Coca Cola, a Hilton, a Linde, a Schindler, az Axel Springer, a Total és a Veolia üzemeltet majd saját flottájában, azzal a céllal, hogy az eddigieknél is több kilométert és tapasztalatot gyűjtsenek az autókkal a GM számára. A tesztflotta karbantartását az egyik helyi Opel szervizre bízták, ahol a jármű karbantartására kiképzett szakembereket alkalmaznak.
A HydroGen4 az adatok alapján a hétköznapokban jól használható autónak tűnik: 440 cellából álló üzemanyagcella-csomagja 73 kW (99 lóerő) elektromos teljesítmény előállítására képes, így az autó 12 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, és akár 160 km/h-val is haladhat. A karbonszál-erősítésű műanyag üzemanyagtartályban 700 bar nyomáson 4,2 kilogramm hidrogén tárolható, amellyel maximum 320 kilométert tehet meg az autó, mielőtt újbóli feltöltésre szorulna.
A hirdogén-hajtású autók sorozatgyártására persze még évtizedeket kell várnunk. Nem csak a technológia megfizethetetlenül drága - főleg az üzemanyagcellák és a nagy nyomást elviselő hidrogén-tartályok kerülnek csillagászati összegekbe - de a megfelelő kúthálózat kiépítése sem megy egyik napról a másikra. A GM tesztflottája azonban azt mutatja, hogy a hidrogén használható alternatívája lehet a jelenleg használt fosszilis energiahordozóknak, ha a kőolaj túl drágává válik ahhoz, hogy autókban tüzeljük el a maradékot.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
