Elsőkerék-hajtású Ferrari kisautó nem volt, és nem valószínűleg nem is lesz soha, de ez nem gátolta meg a TRC-Marangoni nevű tuningcéget, hogy az F430-as stíluselemeivel próbálja feldobni az Alfa Romeo legkisebb modelljét.
Így került az M430-asra pontosan olyan formájú első légbeömlő-pár, amilyet a középmotoros Ferrarik viselnek, és hasonló indíttatásból készült a hatalmas karbonszálas hátsó diffúzor is. Az ajtóknál azonban becsúszott némi stíluskeveredés: felfele nyílnak, ami inkább Lamborghini vonás. Ahogy az már az autó nevéből is sejthető, a tuningcég a Marangoni gumigyár egyik részlege, így kerülhettek az autó 18 hüvelykes, fekete felnijeire anyagukban festett vörös gumiabroncsok, és ezért utánozza a motorháztető festése is egy autógumi mintázatát.
Az M430 persze messze nem olyan gyors, mint akár a leggyengébb Ferrari, de a készítői azért igyekeztek, hogy ne hozzanak szégyent a példaképre. A MiTo 1,4 literes turbómotorjából némi átalakítással 220 lóerőt hoztak ki, így jelenleg ez a kis Alfa egyik legerősebb változata, bár ez valószínűleg csak átmeneti állapot, hiszen hamarosan érkezik a gyári GTA változat 1,8 literes, 230 lóerős turbómotorral.
Egyelőre nem tudni, hogy a Marangoni egyedi példánynak szánja-e az M430-ast, vagy csupán látványos demonstrációs járműnek, de annyi biztos, hogy a hét végén nyíló Essen Motor Show látogatói élőben is megcsodálhatják.