A brit luxusautó-gyártó helyzete ugyan javulni látszott a tulajdonosváltás óta elmúlt hónapokban, de a gazdasági válság hatásait a Jaguar eladásai is megsínylették, így kénytelen volt újabb 850 munkahelyet megszüntetni.
"Nehéz döntés volt, de gyors és hatékony lépésekre van szükség a jövőnk biztosítása érdekében" - mondta a Jaguar szóvivője, majd hozzátette, hogy az autóipart, és azon belül a prémium-szegmens résztvevőit sújtja leginkább a jelenlegi gazdasági helyzet. Ugyanakkor valószínűleg nem véletlen, hogy az elbocsátásokat épp most jelenették be, hiszen a Jaguar vezetői épp a brit kormánnyal tárgyalnak a Jaguarnak és a Land Rovernek nyújtható segítségről. A Tata tulajdonában levő autógyártó jelenleg 15 ezer főnek ad munkát Nagy-Britanniában, és a bejelentés időzítésével valószínűleg arra a tényre szeretnék felhívni a kormányzat figyelmét, hogy ha nem sikerül megállapodniuk, akkor további több ezer munkahely kerülhet veszélybe.
A Jaguar és a Land Rover számára ha lehet, még rosszabb ütemben érkezett a válság, mint a többi gyártó számára, hiszen a cég éppen jelentős típusfrissítésre készül. A Forddal való szakítás eredményeképpen nem csak típusválasztékát kell rövid időn belül felújítania, de alighanem a motorválaszték cseréjére is szükség lesz néhány éven belül, mivel a jelenleg használt motorokat drágán vásárolják a Fordtól, a ma még korszerűnek számító hat- és nyolchengeresek további fejlesztése pedig egyáltalán nem biztosított.