Toyota Yaris vidám hörcsögpofával

2008.12.04. 12:46

A Toyota kisautója az idén múlt három éves, így elérkezett a modellfrissítés ideje.

A Yaris a Toyota egyik legnépszerűbb modellje Európában, ezért a külsején nem változtattak sokat a tervezők. Csupán a lökhárítókat - az elsővel együtt a hűtőmaszkot is - és a lámpák belső szerkezetét alakították át, így messziről nem is feltűnő a modellfrissítés. A legnagyobb eltérés az eredeti és az átdolgozott Yaris közt az új hűtőrács, amely lejjebb kezdődik, és felfelé húzódó alsó peremével vigyorgó szájra emlékeztet. A rács mellett futó két bordával és a lámpák alatti gömbölyű felületekkel olyan hatást kelt az új orrkialakítás, mintha egy teli pofazacskójú rágcsálóval néznénk farkasszemet: egy picit sem agresszív, inkább mókás látvány.

A 2009-es Yaris legnagyobb újdonsága azonban nem a megváltozott külső, hanem az Aurisban már korábban bemutatott 1,33 literes, 101 lóerős Dual VVT-i motor, amely szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlése révén nem csak erősebb, de takarékosabb is, mint az eddig használt 1,3 literes, 87 lóerős négyhengeres. A kisautóban az új motorral 5,1 literes átlagfogyasztás érhető el vegyes ciklusban, 100 kilométeren, míg a régebbi motor ugyanilyen körülmények közt legalább 5,8 liter benzint igényelt. Az adatok persze a hatsebességes kézi váltós kivitelre vonatkoznak, de természetesen kínálják a Yarist MMT fantázianevű félautomata váltóval is. A korszerű négyhengereshez ráadásul a Toyota stop-start rendszere is elérhető lesz, amely elsősorban városban lehet jótékony hatással a fogyasztásra.

A Toyota a Bologne Motor Show-n leplezte le a felfrissített Yarist, ám az európai forgalmazás beindítására várnunk kell a jövő év elejéig.