A brit márka jó ideje dolgozik 2002-ben bemutatott csúcsmodelljének utódján, mégis csak most, alig egy évvel a bemutató előtt láthatjuk az egyik prototípust, és ezúttal is csak vastag álcázóidomok mögött.
A titkolódzás érthető, hiszen a Jaguar XJ először szakít a hagyományos arányokkal és formákkal. A képeken ugyan nem látszik túl sok részlet, de az íves tetővonal, az elnyújtott orr, és az integrált első fényszórók azért átsejlenek az idomokon, és ezek alapján nagy biztonsággal kijelenthető, hogy az új Jaguar nem is hasonlít ultrakonzervatív elődjére. Ez persze várható is volt, hiszen a jelenleg futó generáció épp a túlzott hagyománytiszteletnek esett áldozatul: hiába volt alumíniumból a karosszéria, és hiába került az autóba a legkorszerűbb technika, ha csak a legelvetemültebb autóbolondok tudták megkülönböztetni közvetlen elődjétől.
Az autó műszaki tartalmáról még kevesebbet tudunk, mint a külsejéről, de mivel a fejlesztést még a Ford égisze alatt kezdték, eléggé valószínű, hogy egyelőre a régi technikára építkeznak a Jaguar mérnökei. Pletykálnak róla, hogy a csúcsváltozatba már a jól ismert AJ-V8-as motor ötliteres változata kerül, és a PSA-Ford 2,7 literes hathengeres dízelén alapuló erősebb, 3 literes V6-osról is hallani, de ezeknek a motoroknak egyelőre még a létezése is kétséges, ahogy abban sem lehetünk biztosak, hogy valóban készül majd hibrid hajtásláncú XJ változat.
A legnagyobb Jaguar utódja várhatóan még 2009 második felében bemutatkozik, a gyártás pedig 2010 elején indulhat, ha minden jól alakul.