Együtt fejleszt hibrid hajtást a PSA és a Bosch

2008.12.10. 15:25 Módosítva: 2011.03.09. 14:22

A Bosch fejleszti és gyártja majd a Peugeot és Citroën dízel-elektromos modelljeinek egyes kulcsfontosságú alkatrészeit.

A francia autógyártó már eddig is számos hibrid tanulmányautót és prototípust mutatott be, de ezekbe félkész, kísérleti fázisban levő hajtásrendszer került, amelyet legalább részben egyedi gyártású alkatrészekből építettek. A PSA azonban 2011-re szeretne sorozatgyártású, dízelmotoros hibrid modellekkel piacra lépni. Ennek érdekében kötöttek most hosszú távú együttműködési szerződést a Robert Bosch GmbH-val, amely maga is évek óta foglalkozik hibrid hajtáshoz való elektromos alkatrészek fejlesztésével. A két cég azt a négykerék-hajtású hibrid rendszert fejleszti gyártásra éretté, amelyet a Peugeot Prologue és a Citroën Hypnos tanulmányautókban mutattak be az idei Párizsi Autószalonon. A rendszer jellegzetessége, hogy míg a belsőégésű motor az első kerekeket hajtja, addig a villanymotor teljesítményét a hátsó kerekek közvetítik az útra.

A Bosch fejleszti a hajtásrendszer összes elektromos elemét: a hátsó villanymotort, a dízelmotorhoz kapcsolódó, a szokásosnál jóval több áramot szolgáltató generátort, illetve a vezérléshez szükséges elektronikát, amely nem csak a motorok működését hangolja össze, de a blokkolásgátló és a menetstabilizáló működését is befolyásolja. A beszállító természetesen megkapja a francia gyártó eddigi kísérleti eredményeit, és a két cég mérnökei együtt dolgoznak majd a sorozatban gyártható megoldások kialakításán, így elképzelhető, hogy valóban készen lesz az új hajtáslánc szűk két éven belül.