Méretei alapján a Mercedes S-osztály és a 7-es BMW közvetlen vetélytársa lesz az új luxuslimuzin, de valószínűleg csak Dél-Koreában.
A Hyundai VI és i70 néven egyaránt emlegetett, jócskán öt méter feletti hosszúságú modell a Genesis megnyújtott padlólemezére épül, azaz hátsókerék-hajtású lesz. A képeken az autó nagy részét álcázófólia takarja, de a tetőre már nem jutott belőle. Így jól látható a kategóriában igazán szokatlan, lejtős tetővonal, amely olyan hatást kelt, mintha ötajtós modellt látnánk, és a feltűnően hosszú hátsó ajtók, amelyek fejedelmi lábteret sejtetnek. Sajnos a többi részlet egyelőre nem vehető ki tisztán, de meglepő volna, ha a Hyundai nem tartaná magát a Genesisszel megkezdett elegáns, de a korábbi japán luxusautókat idézően semmitmondó formatervezési irányhoz.
Úgy tudjuk, az új bálna-Hyundai bemutatóját 2009 februárjában tartják, és eleinte a Genesisből ismert 3,8 literes V6-os és 4,6 literes V8-as benzinmotorral szerelik fel. Jövő őszre azonban elkészül a nyújtott tengelytávú elnöki változat is, vadiúj, ötliteres, közvetlen befecskendezéses nyolchengeressel.
Ahogy a legtöbb, viszonylag zárt piacot, Dél-Koreát is elsősorban a helyi gyártók látják el luxusautókkal: itt a Hyundai, a Ssangyong és a Samsung márkanevek hasonlóan jól csengenek, mint a BMW vagy a Mercedes. Ugyanakkor Európában vagy Észak-Amerikában egy ekkora Hyundai modellnek nem lenne sok esélye a sikerre - még az egy számmal kisebb Genesis elfogadtatása is hatalmas feladat lesz a koreaiak számára. Ezt a Hyundainál is tudják, így több mint valószínű, hogy a VI-t csak dél-koreai útifilmekben láthatjuk majd viszont, Európa útjain aligha.