Még belegondolni is rossz, mire lehet képes egy ilyen brutális erejű, hátsókerék-hajtású sportkocsi - még szerencse, hogy kevés készül belőle.
Dánia eddig nem éppen az autógyártásáról volt híres, de a Zenvo Automotive révén változhat a helyzet: ST1 jelzésű sportkocsijuk egyenesen a Koenigsegg és a Bugatti babérjaira tör. Ha nem volna ilyen erős, a dán sportkocsi akkor is feltűnést keltene, már csak a megjelenésével is. A formaterv meglepően egységes, jellegzetes, és még a szupersportkocsik mezőnyében is kirívóan agresszív. Az orr-részt jellemző lekerekített sarkú sokszögek az autó más pontjain is felbukkannak, így nincs olyan nézet, ahonnan az ST1-es ne volna azonnal felismerhető.
A merész formák alatt telivér sportkocsi-technika lapul: karbonszál-erősítésű műanyag karosszéria középmotorral, hatalmas féktárcsák, elöl 255/35 R19-es, hátul pedig 335/30 R20-as gumik, és hétliteres, feltöltött V8-as motor jellemzik a járművet. A kompresszorral és turbófeltöltővel lélegeztetett nyolchengeres teljesítménye egész pontosan 1104 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 1430 Nm, ami különösen félelmetes, ha tudjuk, hogy ez a hatalmas erő mind a hátsó kerekekre jut, és csupán 1376 kilogrammot mozgat. Az autó 3 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s sebességet - valószínűleg csak azért nem hamarabb, mert a gumiabroncsok tapadása korlátozza az elérhető gyorsulást - és a készítők elektronikusan limitálták a végsebességét 375 km/h-ra, mivel ennél nagyobb sebességnél már nem tudják garantálni, hogy az ST1-es az úton tartható.
A Zenvo sportkocsija ugyanakkor nem spártai utcai versenygép, sokkal inkább luxus-élményautó, amelybe minden, manapság létező kényelmi berendezést beszerelnek, a kulcs nélküli ajtónyitástól a műholdas navigációs rendszeren át a motoros állítású kormányig és ülésekig. Az autó árát egyelőre nem ismerjük, de nyilván sok százezer euróba kerül majd egy-egy példány, hiszen összesen 15 ST1-es elkészítését tervezik, és minden autót kézzel szerelnek össze, figyelembe véve a megrendelő egyedi kívánságait is. Az első szériapéldány 2009-ben készül el, a gyártás további üteme pedig a megrendelésektől függ.