A koreai autógyártó már munkásai decemberi bérét is képtelen kifizetni, és nyakig ül az adósságban, így kénytelen határozatlan időre leállítani a gyártást.
A külföldön elsősorban rémséges külsejű terepjáróiról ismert Ssangyong Dél-Korea legkisebb autógyártó vállalkozása, de az egész világon is kevés a hasonlóan kis kapacitású önálló tömeggyártó. Így nem csoda, hogy a céget igen hamar két vállra fektette a világon végigsöprő pénzügyi válság: elég volt 77 millió amerikai dollár adósság - ami a nagyobb cégek számára csupán aprópénz volna - hogy veszélyes helyzetet idézzen elő. A probléma az, hogy a gyártás leállásával annak az esélye is megszűnni látszik, hogy a Ssangyong rövid távon talpra álljon, hiszen termékek és forgalom nélkül semmi esélye, hogy a cég nyereséget termeljen, és visszafizethesse az adósságait.
Most az a kérdés, hogy a cég tulajdonosai - köztük a kínai Shanghai Automotive, amely a részvények 51%-át tartja a kezében - tudnak-e segíteni a helyzeten némi plusz befektetéssel, vagy inkább hagyják tönkremenni a koreai terepjáró- és luxusautó-márkát.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!