Hosszú idő után új motort mutat be a brit luxusmárka, a PSA-Ford-féle hathengeres dízel nagyobb teljesítményű, háromliteres változatát.
Az AJ-V6D Gen III 3.0L jelzésű motor maximális teljesítménye 271 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 600 Nm, ami jelentős előrelépés az eddig használt 207 lóerős és 440 Nm maximális nyomatékú 2,7 literes hathengereshez képest. Az új motor már-már sportkocsikra jellemző dinamikát kölcsönöz az 1,8 tonnás XF-nek: akár 5,9 másodperc alatt felgyorsíthatja 96 km/h-ra, és az autó végsebessége is meghaladná a 250 km/h-t, ha az elektronika nem szólna közbe. Eközben ráadásul az üzemanyag-fogyasztása is meglepően alacsony: a gyári adatok szerint akár 6,8 liter gázolajjal is beéri 100 kilométeren, így lehet az átlagos szén-dioxid-kibocsátása 179 g/km, ami egy ekkora luxusautótól igazán jó érték.
A feltűnően nagy teljesítményt a Jaguar tervezői kétlépcsős feltöltéssel érték el, ahhoz hasonlóval, amilyet a BMW alkalmaz legerősebb hathengeres dízelmotorján. Az új Jaguar dízelnek emellett van egy egyszerűbb, 237 lóerős változata is, egyszerűbb feltöltőrendszerrel, de hasonlóan alacsony üzemanyag-fogyasztással, amelyet az olcsóbb dízel-XF-ekben használnak majd.
Az új dízelmotor később várhatóan más Jaguar és Land Rover modellekben is leválthatja a 2,7 literes V6-ost: az XJ, a Discovery, a Range Rover és Range Rover Sport is megkaphatja az új motort, sőt, ez utóbbi modellekben a 3,6 literes V8-as turbódízel helyett is az új hathengerest használhatják.