A Toyota luxusmárkája eddig is többféle hibrid hajtású típust kínált, de legújabb modelljük már kizárólag benzin-elektromos hajtással lesz kapható.
A recept a Toyota Priusnál már bevált: sok vásárló használ szívesen olyan autót, amely már első pillantásra elárulja hibrid mivoltát, és ezzel gazdája felelősségteljes, környezetbarát elkötelezettségét. Eddig azonban nem volt megoldás a módosabbak számára, hiszen az RX szabadidő-autót, illetve a GS és az LS modelleket is árusították hagyományos benzinmotorral. A HS-ből azonban csak ez az egy változat készül majd, hibrid hajtással. Az IS és a GS sorozat közé illeszkedő 4,7 méteres limuzint a villanymotor mellett egy 2,4 literes, 187 lóerős, Atkinson-ciklus szerint működő benzinmotor hajtja, amely alacsony oktánszámú benzinnel is hatékonyan működik. A motor teljesítményét fokozatmentes automata váltó viszi át az első kerekekre.
A HS 250h nem különösebben látványos, hosszú orrával és viszonylag magas tetővonalával leginkább egy kissé torz Lexus IS-Toyota Camry keverékre emlékeztet, viszont a tervezők apró trükkökkel elérték, hogy a karosszéria légellenállása viszonylag alacsony maradjon: az alaktényező mindössze 0,27, ami elsősorban a kis felületű első légbeömlőkön és a töretlen tetőíven kívül annak köszönhető, hogy a tervezésnél igyekeztek lesimítani minden részletet, amely örvényeket keltett volna az autó körül.
Sajnos a lényegről, a fogyasztásról egyelőre nem közöltek pontos adatokat, de igazán ígéretes, hogy a Lexus szerint a HS 250h mintegy 30%-kal kevesebbet fogyaszt a márka eddigi legtakarékosabb modelljénél.