Az amerikai Ford nagyszerű, új stílust teremtő családi autót ígért, de csak egy újabb unalmas batárt sikerült összehoznia.
A Ford több mint tíz éve csak csetlik-botlik a személyautók észak-amerikai piacán, és úgy néz ki, egyelőre nem is nagyon érzik, merre kéne továbblépni. Az 1990-es évek közepén veszítették el a fonalat az addig piacvezető Taurus harmadik generációjának bemutatásával, amely érdekes volt, viszont ronda. Az utód, a FiveHundred ellenben túl nagy volt, nehéz és unalmas, és ezen még az sem segített sokat, hogy időközben ismét Taurusnak kezdték hívni. Az utóbbi hónapokban aztán olyanokat mondtak a cég vezetői, hogy az új modellen megmutatják a Ford jövőbeli, egységes stílusát, és hogy ismét elkészítik az amerikai személyautók etalonját. Nos, ha tényleg erre a most bemutatott új Taurusra gondoltak, akkor mostanság keveset járhatnak ki a Ford irodaházából: csak remélni lehet, hogy ez az autó nem teremt stílust, hiszen még sokkal kevésbé látványos, mint Amerika aktuális szuzuki szedánja, a Toyota Camry.
A formán persze látszik a nagy akarás, és vannak is ígéretes részletei, mint a csíkszerű első lámpák, vagy az alacsonyan vezetett, trapézforma tető, de az összkép így sem tűnik elég meggyőzőnek. A hűtőrács formája valahogy bizonytalanná teszi az autó orrát, és a farkiképzés sem elég eredeti ahhoz, hogy magyarázható legyen az esetlensége. Ez is csak egy nagy, stílus nélküli utazókocsi lett, akárcsak az elődje: aligha lesz olyan vásárlója, aki szerelemből választaná. A belső tér tervezői egy fokkal talán jobb munkát végeztek - érdekes a szimmetrikus kontúrú műszerfal, és jól néznek ki a besüllyesztett körműszerek - de itt már a tapintható minőség is lényegesé, és a Taurus belsejének anyagai már a képeken sem látszanak különösebben igényesnek.
Ráadásul az autó műszaki téren semmilyen újdonságot nem hozott. Ugyanolyan nagy fronthajtású szedán, mint eddig volt, ugyanazzal az egy szem 3,5 literes, 263 lóerős V6-ossal és hatsebességes automata váltóval, amelyet már az elődjéhez is kínáltak, és több mint valószínű, hogy a platform is ugyanaz: az első generációs Volvo S80-as levetett padlólemeze. Ígérnek ugyan EcoBoost turbómotorral felszerelt, négykerék-hajtású SHO változatot, de az egyelőre a jövő zenéje.
Mindezektől függetlenül a Taurus még lehet kasszasiker, hiszen a képek, vagy akár a premier során kiállított autók láttán sokmindent képtelenség megállapítani. Sokkal rosszabb külsejű autókból is lett már bestseller olyan, elsőre láthatatlan tulajdonságok alapján, mint a kiváló menettulajdonságok, az osztályon felüli kényelem, a bőséges felszereltség, vagy a kiváló ár-érték arány. Ez utóbbi tekintetben azonban nem ígér túl sokat az új Ford szedán: a nyár közepén kezdik majd forgalmazni, néhány 25995 dolláros alapáron, azaz majdnem kétezer dollárral drágábban, mint amennyiért most az elődjét kínálják.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
