A francia miniszterelnök azoknak a cégeknek ígért segítséget, amelyek egyetlen gyárukat sem zárják be a közeljövőben.
Francois Fillon azután nyilatkozott a lehetséges állami segítségről, hogy tárgyalt az EU és az autóipar képviselőivel, és igyekezett felmérni a helyzet súlyosságát. Az eddig napvilágot látott információk szerint a segély nagy részét az autógyártók finanszírozási részlegei kapnák kedvezményes hitelek formájában: így a kereskedések kedvezőbb hiteleket nyújthatnának, kevésbé szigorú feltételekkel, így növekedhetne az autók iránti kereslet. Egy másik lehetőség a kutatási támogatás növelése: az autók légszennyezését csökkentő technológiák fejlesztését támogathatja a kormány az eddiginél akár nagyságrendekkel nagyobb összegekkel. Fillon egyetlen feltételt szabott az autógyártóknak és beszállítóknak: csak az a cég kaphat állami segítséget, amely vállalja, hogy minden franciaországi üzemét tovább működteti.
Franciaországban az autóipar az egyik legnagyobb munkaadó: a gyártók és beszállítóik tartják el a lakosság 10%-át, így a kormányzat egyetlen komolyabb piaci szereplő elvesztését sem engedheti meg magának.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!