Az olasz gumigyártó a Magnetti Marelli és a Brembo segítségével fejleszti az új típusú gumiabroncsokat, amelyek összetett mérőberendezést hordoznak magukban.
A cél az volt, hogy jobb megoldással váltsák ki a jelenleg használt keréknyomás-ellenőrző rendszereket, illetve pontosabb adatokkal lássák el az autók elektronikáját, méghozzá úgy, hogy az adatokat maga a gumiabroncs szolgáltassa, anélkül, hogy külső energiaforrásra volna szüksége. Ezért a gumiabroncs belső felületébe egy piezoelektromos generátort építenek, amely gördülés közben elegendő elektromos energiát termel egy kis teljesítményű rádióadó, és a szintén a gumiba épített nyomás-, hőmérséklet- és gyorsulásmérő szenzorok számára. Így a gumikból folyamatosan érkeznek az adatok, amíg az autó halad. Ezek egyrészt az aktuális guminyomásról tájékoztatnak, így könnyen kiszűrhető például, ha az egyik abroncs amúgy nehezen észlelhető lassú defektet kezd kapni. Másrészt a futófelület közelében mért kereszt- és hosszirányú gyorsulást mutatva folyamatosan tájékoztatják az autó elektronikáját a gumiabroncs csúszási viszonyairól, így a kipörgés- és blokkolásgátló, illetve a menetstabilizáló rendszerek pontosabban avatkozhatnak be - nem előbb, és nem később, mint ahogy valóban szükséges.
A Cyber Tyre fantázianevű rendszer egyelőre a fejlesztés késői szakaszánál tart, de a Pirelli azt tervezi, hogy motorkerékpárokhoz már 2010-től, személyautókhoz pedig legkésőbb 2012-től elkezdi gyártani az ilyen típusú abroncsokat, partnerei révén pedig a gumi különleges tulajdonságait kihasználó elektronika is rendelkezésre áll majd, így az autógyártók már kész megoldást kaphatnak újabb típusaikhoz.