Néhány napja még csupán pletykaként hallhattuk, hogy a Citroën visszahozza a DS típusjelzést , de mostanra megérkezett az első bizonyíték is, a DS Inside tanulmány.
Az új tanulmánynak a patinás néven kívül nincs sok köze az 1955-ben bemutatott Cápa Citroënhez, sőt, a hivatalos magyarázat szerint itt a DS is mást jelent: a different spirit, azaz eltérő szellem kifejezés rövidítése. Míg egykori névrokona saját korát talán évtizedekkel is megelőző formákkal és műszaki megoldásokkal kápráztatta el a közönséget, a DS Inside csupán egy rövid háromajtós hajmeresztő innovációk nélkül. A formaterven ugyan felbukkan néhány szokatlan részlet, de az összkép korántsem olyan eredeti, mint a DS jelzés alapján hinnénk. Itt bukkan fel először a Citroën új, lekerekített jelvénye, és kétségtelenül érdekes ötlet az autó oldalán futó vonalat folytató B oszlop, de vannak máshonnan már ismerős elemek is: az első fényszórók formája például a Porsche korábbi modelljeit juttatta az eszünkbe, a fehér tetőt pedig az új Mini hozta ismét divatba az évtized elején.
A Citroën összes erőfeszítése kettős célt szolgál: szeretnék feljebb pozicionálni a márkát, és megerősíteni a lázadó arculatot, amely mára kissé megkopott. Ennek érdekében szedték elő a DS jelzést, amely rövidesen sorozatgyártású modelljeiken is felbukkan majd. Állítólag lesz DS3, DS4 és DS5 is - az Inside tanulmány lényegében a DS3 előfutára - amelyek nem felváltják, hanem kiegészítik a jelenlegi C3-C4-C5 sorozatot, és megpróbálnak versenybe szállni a prémium-kategória képviselőivel.
Ennyi alapján nehéz megmondani, hogy a DS kampány meghozhatja-e az áhított sikert a Citroënnek, de annyi már most látszik, hogy a korszakalkotó ötleteket nem lehet a marketing-részlegről megrendelni, és egyáltalán nem biztos, hogy a DS felemlegetése nem üt vissza. Az 1976-ig gyártott modell kétségkívül minden idők legnagyszerűbb Citroënje volt, és egy ilyen legenda mellett egy máskülönben modern, és az átlaghoz képest ötletgazdag modell is szürkének, unalmasnak tűnhet.