A Leon, az Altea és az Altea XL kisebb felújításon esik át, igaz, a változtatások nem igazán szembetűnőek.
A szokásos félidős fiatalító kúráról van szó, amely elsősorban az autók elejének és hátuljának módosítását jelenti. Az összhatást azonban olyan kevéssé befolyásolják az átalakítások, hogy csak a akkor tűnnek fel, ha a régi és az új modelleket egymás mellett vizsgáljuk. Sarkosabbak lettek az első légbeömlők, és átrajzolták a hűtőrács sziluettjét is - ez utóbbiban kisebb lett a Seat embléma is - valamint a hátsó lámpák formáját, és a külső tükörházakat is átszabták egy kissé. Az első és a hátsó lámpák belső felépítése is megváltozott, és persze az alufelni-választék is új mintázatú darabokkal bővült. Az átalakítások láttán az az érzésünk támadt, hogy a tervezők igazán nem is akartak hozzányúlni a formához, de a marketing-részleg ragaszkodott a modellfrissítéshez, így valamit muszáj volt tenni.
Az olcsón cserélhető műanyag elemeken kívül a motorválasztékot is érinti a modellfrissítés. Kétféle új kétliteres négyhengeres bukkan fel a Seat típusaiban: egy TSI jelzésű turbós benzines 211 lóerővel, és a jól ismert 170 lóerős TDI motor csendesebb és kulturáltabb közös nyomócsöves változata. Ezen kívül bevezetik az XDS nevű elektronikát is, amely a fékek segítségével egyenként akadályozza meg a hajtott első kerekek kipörgését, így kanyarban lényegében egy önzáró differenciálmű funkcióját látja el, annak hátrányos tulajdonságai és plusz-alkatrészei nélkül.
Az átdolgozott Seat modelleket március elején mutatják be élőben is, a Genfi Autószalonon.