Üzemanyagcellás sárga angyal Németországban
A legnagyobb német autóklub, az ADAC megkapta a GM egyik HydroGen4 prototípusát, amelyet segély-járműként használnak majd.
A GM-nél mostanság a Chevrolet Voltról beszélnek a legszívesebben, ha környezetbarát autókról esik szó, de a háttérben azért tovább kísérleteznek az üzemanyagcellás autókkal is. Jelenleg a Chevrolet Equinox-alapú HydroGen4-essel folyik a flotta-tesztelés: több tucatnyi autót adtak ki különböző flotta-üzemeltetőknek, hogy minél több tapasztalatot szerezzenek a hidrogén-üzemű hajtáslánccal. E programban vesz részt az ADAC is: egy ilyen hidrogén-hajtású autót is felvesznek a Berlin környékét ellátó segélyautó-flottába. Ez a GM számára is ideális lehetőség, hiszen a segélykocsik szinte folyamatosan úton vannak, így rövid idő alatt jelentős futásteljesítmény gyűjthető velük. Ráadásul az autóból azonnal kinyerhető minden lényeges adat: a beépített telemetrikus rendszer ugyanis valós idejű kapcsolatban áll az Opel fejlesztőközpontjával.
Az üzemanyagcellás hajtásrendszerek fejlesztését még az évtized elején kezdték meg a GM-nél, és az ígérgetések ellenére a megoldás messze még a szériagyártás. Ugyanakkor a fejlesztést nem állítják le, hiszen hosszabb távon még mindig a hidrogén-hajtás tűnik a legéletképesebb alternatívának arra az esetre, ha a kőolaj alapú üzemanyagok elérhetetlenné válnának, és ha a fejlesztés ilyen ütemben halad, 10-15 év múlva talán sikerül megoldani a sorozatgyártást akadályozó műszaki problémákat.